Gezocht: Coördinator opleidingen

Ben jij graag de praktische spin in het web van de Leertrajecten Startende Inspecteur? Dan ben jij misschien de ideale nieuwe coördinator opleidingen van de Academie voor Toezicht! Je komt dan te werken bij Bureau Inspectieraad in een klein team van vijftien collega's. De functie is voor minimaal 32 uur. Nieuwsgierig geworden? Lees hieronder de vacaturetekst en solliciteer!

Bureau Inspectieraad

Bureau Inspectieraad (BIR) is het knooppunt van de samenwerkende rijksinspecties. BIR is een kleine en flexibele organisatie. De medewerkers van het bureau organiseren het maandelijks overleg van de hoofden van de inspecties (veelal Inspecteurs-Generaal) en initiëren en bewaken het voortgaan van samenwerkingsprogramma’s gericht op verbetering van toezicht zoals Programma Innovatie Toezicht en de Academie voor Toezicht (AvT).

De AvT is een plaats waar praktijk, kennis en wetenschap rond toezicht elkaar ontmoeten en verrijken, het is een levendige ontmoetingsplek voor inspectiemedewerkers. Een plek ook om met elkaar over de grenzen van de verschillende toezichtsdomeinen heen te kijken en ervaringen uit te wisselen. De AvT realiseert deze doelstelling door het uitvoeren van leertrajecten, het organiseren van leer- en (netwerk) activiteiten rond toezichtontwikkeling en –innovatie.

Plaatje van twee priemende vingers met de tekst "Wij willen jou" in het Engels
Beeld: Dirk Wouters via Pixabay

Wat ga je doen als coördinator opleidingen?

Het Leertraject Startende Inspecteur organiseer jij minimaal 10x per jaar, van begin tot eind. De complete organisatie ligt bij jou. Hiermee lever jij jouw bijdrage aan de verbetering van het toezicht bij de verschillende inspecties. Je werkt vanuit Den Haag.

Jaarlijks organiseer jij 10 à 15 keer het Leertraject Startende Inspecteur (LSI) dat uit 5 modules bestaat waar elke keer 12 tot 15 inspecteurs aan mee doen. Omdat bijna iedere week een module plaatsvindt krijg je elke dag vragen en ga je op zoek naar oplossingen. Dat gaat onder andere over afmeldingen, inspecteurs die op een ander moment de module willen volgen dan op hun schema staat of een trainer wil het toch net iets anders dan gebruikelijk. Jij bent als eerste aanspreekpunt verantwoordelijk voor het hele proces: van aanmelding tot afronding.

Jij maakt een jaarplanning waar alle modules, docenten en deelnemers in staan, houdt deze helemaal op orde, weet precies wat de status is en kijkt niet op van een onverwachte vraag. Je doet het mogelijke om docenten en leerbegeleiders zodanig te ondersteunen dat zij optimaal het leertraject kunnen verzorgen. Ook voor de deelnemers zet je je in voor een optimale leerbeleving. Jouw werk bestaat onder andere uit het plannen en organiseren van het Leertraject Startende Inspecteur en eventuele andere leertrajecten, in overleg met de onderwijskundige en het hoofd van Bureau Inspectieraad. Samen met het secretariaat van Bureau Inspectieraad zorg je voor de benodigde opleidingsfaciliteiten als de elektronische leeromgeving, vergaderzalen, lunches en het afhandelen van de financiën. Met de verschillende docenten, trainers en begeleiders onderhoud jij de contacten. Daarnaast organiseer jij de evaluatie van de leergangen en analyseer jij die samen met de onderwijskundige zodat er verbetermaatregelen genomen kunnen worden.

Het team waarin je komt te werken is klein; er werken 15 mensen bij Bureau Inspectieraad. Dit betekent dat je naast jouw eigen werk ook andere taken oppakt die voornamelijk te maken hebben met opleidingen. Je kan hierbij denken aan het (mee-)begeleiden van ontwikkelwerkgroepen van de verschillende leertrajecten en het meewerken aan omgevingsanalyses (context, doelgroep, behoefte).

Jij bent, samen met de opleidingskundige en het secretariaat van Bureau Inspectieraad , verantwoordelijk voor de organisatie en de uitvoering van de leertrajecten en andere activiteiten van de Academie van Toezicht.

Hoe ziet je inwerkprogramma eruit?

In deze tijd krijg je een goed en grotendeels online inwerktraject waarbij je kennis maakt met toezicht, jouw afdeling en jouw collega’s. Binnen het team krijg je een buddy toegewezen die je inwerkt en bij wie je terecht kan met al jouw vragen.

Functie eisen

  • Je hebt een afgeronde hbo-opleiding;
  • Je hebt affiniteit met opleiden in organisaties;
  • Je hebt een aantal jaren relevante ervaring.

Naast de eisen herken jij jezelf in de volgende eigenschappen:
Plannen en organiseren zijn jouw sterke kanten. In een omgeving die vaak hectisch is en soms chaotisch, bewaar jij het overzicht en de rust. Je hebt jouw werk ontzettend goed georganiseerd en je vindt het ook leuk om bij te springen en werk op te pakken dat net iets anders is dan jouw dagelijkse werkzaamheden. Jij voelt je thuis in een kleine organisatie waar je betrokken bent bij een groot deel van de dagelijkse gang van zaken.

Arbeidsvoorwaarden

  • Salaris­niveau: schaal 11
  • Maand­salaris: Min €3.279 – Max. €5.039 (bruto)
  • Dienst­verband: Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
  • Minimaal aantal uren per week: 32
  • Maximaal aantal uren per week: 36

Andere arbeidsvoorwaarden:

Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden

  • Heb je interesse? Je kan reageren op deze vacature tot 25 juni 2021.
  • Gesprekken vinden plaats op maandagmiddag 5 juli of woensdagochtend 7 juli.
  • De eerste gesprekken vinden online plaats via Webex.
  • Als je wordt uitgenodigd voor een eerste gesprek vragen we je een e-assessment te maken. Dit is geen selectie-instrument; het rapport dat uit het assessment volgt is bedoeld als input voor het gesprek.
  • Het inwinnen van referenties maakt deel uit van het sollicitatieproces. Een (online) voorselectietest, een assessment en het maken van een casus en (online) screening via onder meer databanken kunnen deel uitmaken van het sollicitatieproces.

Acquisitie op onze vacatures wordt niet in behandeling genomen.